Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Höstväder å det grövsta

Av Annci Hultström - 19 oktober 2010 14:00

Fy f*n vilket väder det är. Jag skulle upp till tårtfixarbutiken på lunchen. Det är 5 minuter bort, men stormen och regnet fick det att kännas som 20. Fick hålla paraflaxet med två händer för att få ha det kvar i min ägo. När jag kom tebax till jobbet var jag iskall om benen. Som en riktig vinterdag. Då smakade lunchen ännu bättre.


Appropå lunchen så måste jag tipsa om det jag åt. Det var en pastagratäng jag gjorde igår, som var grymt god. Här kommer receptet:


300 gr (okokt) Pasta

500 gr Kassler

1 stor Lök

1 Zucchini

1,5 Paprika

150 gr Västerbottenost

200 gr Vitlökscantadou

 

Hacka grönsakerna och strimla kasslern. Fräs detta tills grönsakerna mjuknat. Koka pastan, häll av. Blanda hälften av västerbottenosten + cantadoun med den varma pastan så det smälter ner. Blanda ihop med grönsaker/kassler och häll därefter i ugnsfastform. Strö resten av västerbottenosten över och gratinera tills osten fått färg. Ät! Så gott!


Det enda jag kan tänka att ändra till nästa gång är nog ev. mer cantadou, för att få den mer krämig. Men hursom så var det grymt gott! Däremot dumpade jag grymt när jag åt det igår. Åt på tok för fort. Så det blev en halvtimmes sömn innan träningen. Men idag tänkte jag mig för och då gick det bra. Det blir samma till middag idag... trist kanske, men smidigast. För vi äter på olika tider idag. W hos John (innan sin gympa), jag sen (innan min träning) och H när W & John hämtats. Så rester blev enklast.


Jag har suttit och kollat på den här UTMANINGEN, tänkte att det kanske kan vara något att bita tag i. Men då måste jag modifiera den lite. Kommer aldrig kunna komma iväg till gymmet 5 dagar/vecka. Sen gör jag den mer för mig själv. Eller ja, det gör väl alla. Men den hade ju fasta datum (mitten sep till sista okt) och den biten får jag ju banga. Ja, jag ska fnula lite och se. Men jag meddelar er.


Nu ser det ut som att blåsten ökat i styrka. Flaggstången viker sig nästan här utanför. Blä! Sånna dagar borde det vara lag på att slippa gå ut. Nä, sitta framför en brasa på landet med en bok hade passat bättre.


Ska göra ett par knop här nu. Hörs senare. Ikväll.

 
 
Ingen bild

PYSSELITEN

19 oktober 2010 15:06

jag skulle satta på underlägg och servetter :)
Ljus finn sju med fina sen ta in lite från naturen typ kottar nu kastanjer eller blad .
Jag letar alltid billiga saker :)) Ljuslyktor på loppis osv .Kul att du fråga jag är ju inget priffs på detta med älskar att duka och fixa .

Annci Hultström

19 oktober 2010 15:27

Tack snälla för tips. Ungefär som jag tänkt då... just underlägg å servetter. Det kommer man långt på.

Tack för din fina blogg, fylld med idéer och inspiration!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards