Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Dr Läcker...

Av Annci Hultström - 19 april 2013 11:16

... ringde nyss och jag fick ställa mina frågor. Och tänk, han hade svar på allt.

Köra bil får jag göra när jag inte äter röda-triangel-tabletterna längre. De får jag äta en vecka till, om jag behöver.

Sova på magen är ok. Om jag har en kudde unde magen... eh... tror jag håller mig till rygg och sida ett tag till.

Jag får INTE "krysta". Hellre klyxa... Det kan skadas på insidan och det är kanske vad som hände häromdagen, som gett mig mer ont ons + tors. Ska hålla koll på så att jag inte får feber eller rodnad någonstans.

Sprutorna får man så fort man räknas som orörlig veckan efter en op.

Bada måste jag vänta med i 1 vecka till, helst 3.

Mitt ärr är 53 cm långt (+ naveln) och är sytt med mellan 100-150 stygn. Och i tre lager. Det är en uppskattning, då de inte räknade. Men normalt sätter man 2-3 stygn per cm.

Kuddar under benen ska jag ha så länge det stramar när jag sträcker ut mig. Samma sak med att gå framåtlutad.

Träna på gym kan jag göra igen (lite lätt) efter en månad.

Korsetten ska jag ha, dygnet runt, i minst 6 veckor. Men ännu hellre 3 månader. Och den jag fick vid op är bra att ta på när jag ska träna då den ger extra stadga.

Operationen tog 1.40 Det betyder att jag sov i ca 1 timme innan jag vaknade på uppvaket.

Ja, det var det. Tackar ödmjukast!!

Har sovit ok i natt, men vaknade tidigt. Det resulterade i att jag somnade på soffan när W gått till skolan.

Har lite mindre ont idag, så jag ska se vad som händer om jag hoppar morfinet jag skulle tagit kl 10.

Nu är det snart lunchdags. Tänkte ta mig lite tomatsoppa med pasta i och en macka med skinka. Mmmmm...

Sen ska jag sortera in lite kläder i våra skåp och lådor. Ska slänga in en maskin åxå, men det får bli senare så H kan bära ner (alt. hänga den) när han kommer hem. Han tycker jag gör för mycket... Men nåt måste jag ju göra. Så länge det inte betyder bära tungt förstås.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards